Erasmus+

vissza a főmenüre<<

ERASMUS pályázat keretében Törökországban jártunk

A kinesztetikus tanulás befejező látogatásra a törökországi Tarsus város Kazim Taskin Ilkokulu általános iskolájában került sor.
Itt a természettudományi nevelés keretében sajátítottuk el a kinesztetikus ... Bővebben

vissza a főmenüre<<

ERASMUS pályázat keretében Magyarosrzágon maradtunk

A projekt részeként 2023. május 15-19-ig terjedő héten, iskolánkban valósítottuk meg az angol nyelvoktatás kinesztetikus tanulással történő segítését. Az egy hetes programon a közös tanuláson kívül, bemutattuk iskolánkat és igyekeztünk megmutatni a spanyol, portugál és török kollégáknak, gyerekeknek Budapest és a Dunakanyar nevezetességeit... Bővebben

vissza a főmenüre<<

ERASMUS pályázat keretében Spanyolországában jártunk

Nagy Luca és Tarnaszentmiklósiné Bonifert Mónika 2022. év elején Erasmus pályázatot készített a kinesztetikus, azaz mozgásalapú tanulás témájában. Az Erasmus pályázatok egyik fő lehetősége, hogy az Európai partneriskolák egymástól való tanulását segíti. A projekt koordinátora spanyolországi Guadalajara város az egyik iskolája volt. Pályázatunk nyert, így 2022. májusban Spanyolországba, Guadalajarába utaztunk a pályázat nyitó állomásaként. Több országból közösen pályáztak, így a pályázatban résztvevő partnerek a Spanyol iskolán kívül, Portugália és Törökország egy-egy iskolája volt. Spanyolországban csak a tanárok számára tartottak képzést, diákok nem vehettek részt ezeken a programokon. Ezen a találkozón véglegesítettük a szakmai ... Bővebben

vissza a főmenüre<<

ERASMUS pályázat keretében Portugáliában jártak a Medgyessys diákok

A pályázat célja a kinesztétikus tanulás lehetőségének beépítése a nevelő-oktató munkába. Diákjaink foglalkozások keretében megtapaszalhatták a kinesztetikus tanulás előnyeit, a portugál vendégszeretetet és nem utolsó sorban Lisszabon és az Atlanti Óceán szépségét. Az első nap a 6.b osztályos Lotti, Dóri és Dalma angol nyelven mutatták be iskolánkat a portugál, spanyol és török gyerekeknek. Nagyon büszkék voltunk rájuk, az emelt szintű angol nyelvoktatásban résztvevő diákjaink bátran gyönyörű kiejtéssel szabadon beszéltek angolul. Délután az óceán partján sportverseny keretében ismerkedtek meg a gyerekek egymással... Bővebben

vissza a főmenüre<<

Újabb sikeres Erasmus pályázatot zárt a Medgyessy

Ebben a tanévben (2021-ben) zártuk le a még 2018-ban indult STEM+A Erasmus pályázatunkat, melyben 5 másik ország iskoláival együttműködve vettünk részt a programban.

A pályázatban kiemelt szerepet kaptak a manapság STEM-ként emlegetett, természettudományos területek. A STEM (angol rövidítésből tehát: Science, Technology, Engineering, and Mathematics, azaz Tudomány, Technológia, Mérnöktudomány és Matematika) területek köré szervezett rendezvényeken, programokon minden nemzet bemutathatta, hogyan ismerteti meg, mutatja be diákjainak a természettudományos tárgyakat, hogyan fejlesztik az ehhez kapcsolódó kompetenciákat.

Azért ezt a témát választottuk, mert a technológia területei gyorsabban fejlődnek, mint azt legtöbben gondolnák, éppen ezért lényeges lépést tartani, hiszen aki a fejlesztési folyamatokba nem száll be, az könnyedén lemaradhat. Ez az a terület, ahol az innováció talán az egyik leglátványosabban módon megmutatkozik (robotok, drónok, stb). A megvalósítás során partnereinkkel szorosan együttműködve több közös projektet valósítottunk meg, melyeknek kiteljesedését egy-egy nemzet meglátogatása alkalmával valósítottunk meg. A pályázat első két évében Törökország, Olaszország, Magyarország és Bulgária látta el a fogadó országok szerepét 1-1 hétre, s nyújtott emlékezetes programokat a pályázatban részt vevő tanároknak, s diákoknak. Ezekbe az országokba a partnerek diákjaikkal együtt utazva, közelebbről is megismerhették az adott nemzet, intézmény hozzáállását, törekvéseit ezen a területen. A látogatások során nem csak az oktatásban részt vevő robotokat, a bemutatókat színesítő drónokat ismerhettünk meg, de temérdek érdekességet is megtudhattunk mind partnereinkről, mind a pályázathoz kapcsolódó tudományterületekről. Minden látogatás után beszámolókkal, cikkek írásával törekedtünk arra, hogy a külvilággal is megismertessük, hogy miket tapasztaltunk, milyen területen fejlődtünk hála ennek a pályázatnak. Saját tantestületünket értekezleteken tájékoztattuk, műhelymunkákat szerveztünk, továbbképzéseket tartottunk. Az Erasmus facebook oldalán, az iskola honlapján és facebook oldalán nyújtottunk tájékoztatást a projektről. Sok új ötlettel, elgondolással bővítettük tudásunkat a differenciálás és képességfejlesztés terén, a digitális kultúra oktatását átformáltuk, így nagyobb szerep jut többek között a Scratch programozási nyelvnek is, minek segítségével nem csak animációkat, de apróbb játékokat, vagy akár komlexebb programokat is képesek elkészíteni. Már alsóban képezzük diákjainkat a logikai gondolkodás terén (matematika, környezetismeret, informatika), mely segítségével felsőben könnyebben megismerkedhetnek a különböző programozási nyelvekkel. A kislétszámú tanulócsoportoknak hála hatékonyan tudunk hasznos programokat bemutatni, az érdeklődő diákjaink HTML, C++ és C# nyelvekhez szerezhetik meg az alapismereteket. A kitűzött céljaink közé tartozott a tudomány és a tudományos pálya népszerűsítése, bemutatása is, így a pályázat során a megszervezett rendezvényeken diákjaink megismerkedtek azzal, hogy a tudományok igenis izgalmasak, a kutatói, fejlesztői pálya pedig valós alternatíva.

A 24 hónaposra tervezett pályázat utolsó két állomása Spanyolország és Lengyelország lett volna, mely látogatás a járványhelyzet miatt nem valósulhatott meg. Sajnos a 12 hónapos hosszabbítás sem adta meg a lehetőséget, hogy ezekbe az országokba ellátogathassunk diákjainkkal. Ezeket a mobiltásokat online tevékenységekkel váltottuk ki. 2 hónap alatt több tucat online találkozón dolgoztunk együtt, hogy 1-1 igazán intenzív hét alatt iskolánk minél több diákja részt vehessen a projektben. Bár ezek a találkozók nem pótolhatják a személyes utazások élményét, így sokkal több diákot és kollégát tudtunk bevonni a pályázat megvalósításába. Iskolánkból majdnem 100 diák vett részt a találkozókon, ahol bár csupán monitorok előtt, de partnereink diákjaival közösen valósították meg a feladatokat. Öröm volt látni, hogy így is barátságok születtek, és azt a lelkesedést, ahogy tanulóink bele vetették magukat egy–egy újabb feladat megvalósításába.

A tanév zárásával sajnos ettől a pályázattól is búcsút veszünk, de hiszem, hogy amit ez alatt a 3 év alatt tanultunk, az mindvégig velünk marad csakúgy, mint a kialakult barátságok.

Piltmann Péter
mkv.

vissza a főmenüre<<

Beszámoló az Erasmus + partnerségi pályázat keretében megvalósuló olaszországi találkozóról

2017. március 18-án a Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola hat pedagógusa az olaszországi Catania városába érkezett, hogy egyhetes továbbképzésen vegyen részt az Erasmus + pályázat keretében, melynek célja a BTM-es tanulókkal történő bánásmód jó gyakorlatának megosztása. Vendéglátóként az olasz fél feladata volt, hogy betekintést nyújtson az ottani oktatási rendszerbe, fejlesztési stratégiába. Az IC Francesco Petrarca nevű intézmény, mint pályázati partner fogadott minket. Több telephellyel is rendelkeznek, óvodától a felnőtt képzésig bezárólag végeznek pedagógiai munkát. Meglátogattuk a különböző korcsoportú tanulókat. A nemzetek bontott csoportok keretében több óralátogatáson vettek részt, ahol megtapasztalták, hogy az olasz oktatás nagy figyelmet fordít az integrációra, a tanulók egyéni fejlesztésére. Ehhez megfelelő számú fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus és pszichológus áll rendelkezésre, akik a tanítási órákon a szaktanár mellett segítenek az óra lebonyolításában és a tanulók egyéni fejlesztésében. Az órák alatt az arra rászoruló tanulókkal személyre szabott fejlesztési módszerekkel dolgoznak, így segítve leküzdeni a hátrányokat.
A látogatás egy hete alatt, számos előadást hallgathattunk meg az oktatási stratégiákról, az elérendő célokról. A tagországok egyenként számoltak be a különböző szintű szaknyelvi angol kurzusaik eredményeiről és a pályázati tevékenység előrehaladásáról. Az előadás sorozat keretében egy olasz neurológus professzor tartott angol nyelvi előadást a BTM és a hiperaktivitás, diszlexia, diszgráfia neurológiai, pszichológiai hátteréről. A közös rendezvény szakmai tapasztalatcserére és kötetlen szakmai megbeszélésekre is adott lehetőséget. Megismerhettük a résztvevő országok oktatási rendszerét, annak működését.
A pályázati partnerek megelégedéssel fogadták az egy hét szakmai programjait és nagy elismerésben részesítették az olasz fél áldozatos munkáját a projekt megvalósításában. A következő partnerségi találkozóra Romániában kerül sor idén októberben.

Erasmus+ pályázat, Törökország -képes beszámoló-